Godło
Kontakt
Sportowa 9,62-700 Turek
tel/fax (63) 278 43 60
e-mail sp4turek@gazeta.pl

Laboratoria Przyszłości

INFORMACJA O PROGRAMIE
Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymują od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności.
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymują wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i  rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
NASZA SZKOŁA OTRZYMAŁA WSPARCIE W WYSOKOŚCI: 192000 zł

W ramach programu zostało zakupione wyposażenie podstawowe, m.in.:

  • drukarka 3D z akcesoriami,
  • sprzęt do nagrań do nauki prezentacji swoich osiągnięć,
  • stacja lutownicza

oraz dodatkowo, m.in.:

  • zestawy narzędzi, zestawy do nauki o prądzie oraz inne wyposażenie do pracowni techniki,
  • pomoce dydaktyczne do pracowni chemicznej,
  • zestawy klocków LEGO
  • okulary GOGLE VR WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ.

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI TO DLA UCZNIA:

  1. Rozwój praktycznych umiejętności i zdobywanie wiedzy:

   – Umożliwienie uczniom zdobywania wiedzy poprzez praktyczne działania i projekty, które angażują w rozwiązywanie rzeczywistych problemów.

   – Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i technologii, które umożliwiają kreatywne i innowacyjne podejście do nauki.

  1. Kształtowanie umiejętności manualnych i technicznych:

   – Rozwijanie zdolności manualnych poprzez pracę z różnorodnymi materiałami i narzędziami, takimi jak elektronika, druk 3D, robotyka czy automatyka.

   – Organizowanie warsztatów, które pozwalają uczniom na praktyczne eksperymentowanie z technologią i naukę przez działanie.

  1. Opanowanie obsługi nowoczesnych urządzeń i narzędzi:

   – Nauka obsługi sprzętu technicznego, jak np. stacja lutownicza, lutownice, drukarka 3D, sprzęt do programowania i budowy robotów.

   – Rozwijanie umiejętności wykorzystywania narzędzi do projektowania, prototypowania i testowania nowych rozwiązań technologicznych.

  1. Rozwijanie umiejętności samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów:

   – Wspieranie uczniów w samodzielnym poszukiwaniu rozwiązań oraz krytycznym podejściu do problemów, zarówno technicznych, jak i społecznych.

   – Promowanie projektów badawczych i praktycznych, które wymagają analizy, wnioskowania i podejmowania decyzji.

  1. Kreatywne podejście do rozwiązywania problemów:

   – Zachęcanie do eksperymentowania i poszukiwania innowacyjnych rozwiązań za pomocą nowoczesnych narzędzi (np. tworzenie prototypów).

   – Tworzenie przestrzeni, gdzie uczniowie mogą rozwijać swoje pomysły w interdyscyplinarnych projektach, łącząc różne dziedziny wiedzy.

  1. Zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych:

   – Nauka efektywnego korzystania z narzędzi w procesie edukacyjnym: programowanie, korzystanie z platform do współpracy online, tworzenie treści multimedialnych.

   – Zwiększanie kompetencji cyfrowych, które pozwolą uczniom poruszać się w świecie nowych technologii i wykorzystać je w różnych dziedzinach życia.

  1. Współpraca i organizacja pracy zespołowej:

   – Kształtowanie umiejętności pracy w zespole, dzielenia się zadaniami, rozwiązywania problemów grupowo oraz zarządzania projektami.

   – Rozwijanie umiejętności organizacyjnych i dbania o porządek na stanowisku pracy, co jest niezbędne w pracy z nowoczesnymi narzędziami i w kontekście projektów grupowych.

  1. Przygotowanie do wyzwań życia codziennego i zawodowego:

   – Nauka umiejętności, które pomagają w codziennym życiu i przyszłej karierze zawodowej, takich jak obsługa podstawowych narzędzi do majsterkowania, zarządzanie czasem, rozwiązywanie konfliktów czy podejmowanie decyzji.

   – Wzmacnianie kompetencji interpersonalnych i emocjonalnych, takich jak komunikacja, asertywność, oraz radzenie sobie ze stresem i wyzwaniami.

Laboratoria Przyszłości mają na celu stworzenie środowiska, które rozwija zarówno umiejętności techniczne, jak i społeczne, przygotowując uczniów do wyzwań XXI wieku i umożliwiając im aktywne uczestnictwo w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych i społecznych.

< Dodane przez szkola dnia 14 września 2022 16:23 >