Godło
tel/fax (63) 278 43 60
e-mail sp4turek@gazeta.pl

Trzy dni w Karkonoszach

W dniach 23 – 25 maja odbyła się trzydniowa wycieczka w Karkonosze. Jej uczestnikami byli uczniowie klas: IIc, IId, IIIa i Vb.
W poniedziałek rano wyruszyliśmy w kierunku Szklarskiej Poręby, gdzie czekał na nas przewodnik, z którym zwiedzaliśmy Chatę Walońską – siedzibę Walonów, średniowiecznych mistrzów w dziele wydobywania i przetwarzania bogactw naturalnych, rud żelaza, metali, kamieni szlachetnych i kwarcu. W mrocznych komnatach Chaty odbyło się spotkanie, podczas którego wysłuchaliśmy historii Walonów na terenie Sudetów oraz starych podań i legend związanych z tymi górami. Następnie ruszyliśmy szlakami Karkonoskiego Parku Narodowego, aby dotrzeć do wodospadu Szklarki. Tego dnia odwiedziliśmy również siedzibę GOPR – u, gdzie ratownicy opowiedzieli nam o swojej pracy i pokazali sprzęt, którego używają podczas akcji ratunkowych. Wieczorem poszliśmy zwiedzać Karpacz. Zatrzymaliśmy się na dłuższą chwilę przy Letnim Torze Saneczkowym. Zjazdom i przyjemnościom nie było końca. Następnego dnia przekroczyliśmy czeską granicę i udaliśmy się do Skalnego Miasta z Adrspach. Przewodnik zabrał nas na spacer rewelacyjną trasą turystyczną między fantastycznymi formami skalnymi. Mogliśmy tam odnaleźć głowę cukru, dzban, rynek słoni i wiele innych. Dodatkową atrakcją było zobaczenie szmaragdowego jeziorka oraz kilku wodospadów. W środę pojechaliśmy do Miasteczka Western City. Tam przenieśliśmy się w czasie do świata szeryfów, rewolwerowców i poszukiwaczy złota. Byliśmy świadkami napadu na bank, pojedynku rewolwerowców, uczestniczyliśmy w pokazie z biczem kowbojskim i pistoletami oraz tańca indiańskiego. Po ekscytującym pobycie na dzikim zachodzie nadeszła pora powrotu do domu. Z żalem opuściliśmy piękny Karpacz i Karkonosze, obiecując sobie, że na pewno tam jeszcze wrócimy.
Do Turku przyjechaliśmy wieczorem szczęśliwi i pełni wrażeń.